Βαρτζόπουλος: «Ο Θεμέλιος λίθος του νέου ελληνικού Κράτους»

ΕΛΛΑΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με το νομοσχέδιο εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ τίθεται ο θεμέλιος λίθος του νέου
σύγχρονου ευρωπαϊκού ελληνικού Κράτους, υποστήριξε στην τοποθέτηση του στην
Ολομέλεια ο Βουλευτής Β´ Θεσσαλονίκης Δ. Βαρτζόπουλος . Και τούτο οφείλεται
στις δυο βασικές μεταρρυθμίσεις, που θα αλλάξουν -άπαξ και δια παντός- τον τρόπο
λειτουργίας του ελληνικού Δημοσίου:


1.Την επιλογή των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων και Γενικών Διευθύνσεων από
τον ευρύτερο δημόσιο αλλά – για πρώτη φορά στην ιστορία – και από τον ιδιωτικό
τομέα και
2.Την χορήγηση χρηματικής αμοιβής, ως επιβράβευση της παραγωγικότητας, βάσει
μετρησίμων στόχων, που θα τίθενται από τον Διοικητή σε κάθε λειτουργική μονάδα.
Είναι κατανοητό βέβαια, παρατήρησε ο Βουλευτής, ότι η τολμηρότητα αυτού του
πρωτοφανούς εγχειρήματος δημιουργεί ανασφάλεια. Ακόμη μας σκιάζει η ιστορία
της Πλατείας Κλαυθμώνος και το ενοχικό σύνδρομο του κ. Πεπονή.

Είναι λογικό
λοιπόν, να αντιμετωπίζουμε τις φοβίες μας χρησιμοποιώντας ακόμη την εγχώριο
ευρεσιτεχνία του ΑΣΕΠ και υποθέτοντας πάνσοφη δεινότητα στην επιλογή
προσωπικού των Καθηγητών των Νομικών μας Σχολών. Είναι όμως εξ ίσου βέβαιο,
ότι σε σύντομο χρόνο θα αποκτήσουμε και εδώ ευρωπαϊκή ωριμότητα και ο ΕΦΚΑ
θα αποφασίζει μόνος του, με αποκλειστική ευθύνη της Διοίκησης του, ποιους και για
πόσο χρειάζεται, πως τους αξιολογεί και πως τους αμοίβει. Όπως στον ιδιωτικό τομέα
παντού στον κόσμο δηλαδή, όπως και στο Δημόσιο, στις προηγμένες βέβαια
Δημοκρατίες.


Ο κ. Βαρτζόπουλος ζήτησε, να αποτελέσουν οι μεταρρυθμίσεις αυτές ευκαιρία
τολμηρών πρωτοβουλιών. Ας φαντασθούμε, πρότεινε, ότι στην θέση του κ.
Χατζηδάκη θα καθήσουν αύριο, μεθαύριο και άλλοι υπουργοί, ότι αντί να
αποφασίζουμε μόνον για τους Προϊσταμένους του ΕΦΚΑ, θα συζητούμε και θα
νομοθετούμε πχ.


-Για την επιλογή των Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών
Υπηρεσιών κάθε Υπουργείου βάσει στόχων μείωσης των λειτουργικών δαπανών.

-Για την επιλογή των Προϊσταμένων των Πολεοδομιών βάσει των αποτελεσμάτων
έκδοσης αδειών δόμησης και επικινδύνων κατασκευών, είτε της προόδου των
σχεδίων πόλεως και των πράξεων εφαρμογής.


-Για την επιλογή των Προϊσταμένων των αντίστοιχων Διευθύνσεων του Υπουργείου
Ανάπτυξης βάσει της ταχύτητας έγκρισης των επενδυτικών σχεδίων
-Του Υπουργείου Περιβάλλοντος βάσει των Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών
Όρων.


-Για την επιλογή των Προϊσταμένων Προμηθειών όλων των Νομικών Προσώπων της
Γενικής Κυβέρνησης αναλόγως της ταχύτητος διεκπεραιώσεως των διαγωνισμών.


-Για την επιλογή των Προϊσταμένων των Τεχνικών Υπηρεσιών Υπουργείων και ΟΤΑ
αναλόγως της ταχύτητας δημοπράτησης και εκτέλεσης των έργων.


-Για τις προαγωγές των δικαστικών λειτουργών καθημένης και ισταμένης
δικαιοσύνης βάσει της ταχύτητος διεκπεραιώσεως υποθέσεων, του ποσοστού
αποφυγής ακροαματικής διαδικασίας, της συμφωνίας αποφάσεων σε πρώτο και
δεύτερο βαθμό, κοκ.


-Για την επιλογή των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων του ΟΠΕΚΑ και των
Διευθύνσεων Κοινωνικών Υπηρεσιών των ΟΤΑ βάσει ποιοτικών και ποσοτικών
κριτηρίων διαβιώσεως των αποδεκτών του ΕΕΕ, αντιμετωπίσεως των προνοιακών
αναγκών των ΑμεΑ, υποστηρίξεως των αδυνάμων δανειοληπτών και εν γένει των
ευαλώτων.


-Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών βάσει της εξελίξεως των αποτελεσμάτων του
PISA στις μονάδες τους, των ποσοστών επιλογής της επαγγελματικής εκπαίδευσης
και της εν γένει εξέλιξης των μαθητών τους.


-Για την επιλογή των διοικήσεων και των ιατρών διευθυντών στο ΕΣΥ βάσει των
οικονομικών και θεραπευτικών αποτελεσμάτων των μονάδων τους κατόπιν
παραχωρήσεως σε αυτούς ευρύτατης αυτονομίας,
και φυσικά για άλλα πολλά αντίστοιχα , παντού σε όλο το Κράτος. Και όλα αυτά
βέβαια με ίδιες δυνάμεις των οικείων Υπηρεσιών, χωρίς ΑΣΕΠ και Καθηγητές της
Νομικής, με αξιολόγηση δική τους, βάσει των δικών τους κύριων δεικτών επίδοσης.

Εκείνο, το οποίο ισχύει ήδη, πρόσθεσε ο Βουλευτής, είναι η δυνατότητα, να
ενταχθούν όλοι αυτοί οι ποσοτικοί στόχοι στα Ετήσια Σχέδια Προγραμμάτων ανά
Τομέα Πολιτικής, που συναπαρτίζουν το Ενιαίο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής, που
αποτυπώνεται στον Προϋπολογισμό Επιδόσεων, που εφαρμόζεται δοκιμαστικά από
πέρυσι και ο οποίος καταστρώνεται πλέον σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα
ταξινόμησης των κυβερνητικών λειτουργιών του Ο.Ο.Σ.Α (COFOG).


Όλα αυτά , κατέληξε ο κ. Βαρτζόπουλος , μπορεί να ακούγονται ως ένας μακρινός
θαυμαστός κόσμος. Είναι όμως το πρώτο βήμα μιας μακριάς και επίπονης αλλά
ασφαλούς πορείας, που θα οδηγήσει στον πραγματικό εκσυγχρονισμό της ελληνικής
δημοσίας διοικήσεως.

Κοινοποίησε το