Βασίλης Ρόκος- Απαράδεκτη η ταλαιπωρία των οδηγών στα διόδια του Λαγκαδά

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Απερίγραπτες καταστάσεις εκτυλίχθηκαν για ακόμη μία φορά στο σταθμό διοδίων
στο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης (θέση Δερβένι) την Κυριακή 03.09.23 και στο ρεύμα
Θεσσαλονίκης για Σέρρες, με τα αυτοκίνητα να σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων.
Να σημειωθεί ότι από το 2021 όπου και ξεκίνησε η λειτουργία των συγκεκριμένων
διοδίων, οι εικόνες αυτές είναι κάθε τόσο επαναλαμβανόμενες ενώ οι κατά καιρούς
διαμαρτυρίες των κατοίκων των Δήμων Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου αλλά και Σερρών
δεν έχουν εισακουστεί από την απερχόμενη διοίκηση της ΠΚΜ και οι όποιες
υποσχέσεις για μετακίνηση του σταθμού παρέμειναν υποσχέσεις.

Ως υποψήφιος Περιφερειάρχης οφείλω να τονίσω ότι πέρα από την πολύωρη
ταλαιπωρία των οδηγών, το σοβαρότερο ζήτημα που τίθεται -σχετικά με τα διόδια
του Λαγκαδά- είναι η ίδια η ασφάλεια των συμπολιτών μας, καθώς ο σταθμός έχει
εγκατασταθεί πάνω στη στροφή ενός δρόμου ( Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης- Σερρών),
όπου τα οχήματα κινούνται με υψηλές ταχύτητες και ξαφνικά αναγκάζονται να
κόψουν ταχύτητα, με κίνδυνο την πρόκληση ενός ατυχήματος.

Παράλληλα οι όποιες καθυστερήσεις έχουν αντίκτυπο και στην τσέπη των οδηγών, με
περισσότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και περιβαντολλογικό αντίκτυπο με τους
ρύπους των αυτοκινήτων.

Η ασφάλεια των συμπολιτών μας και η βελτίωση των μετακινήσεών τους είναι
προτεραιότητα για εμάς. Με την ενεργό συμμετοχή και την υποστήριξη της
κοινότητας, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον οδικής ασφάλειας.

Ως υποψήφιος Περιφερειάρχης, δεσμεύομαι να εργαστώ ακούραστα τόσο για την
αύξηση της οδικής ασφάλειας στην Κεντρική Μακεδονία όσο και για την
αναβάθμιση του οδικού δικτύου. Μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον
όπου οι πολίτες μας θα μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια και χωρίς
ταλαιπωρίες.

Ένα μικρό δείγμα των προτάσεων του προγράμματος της «ΣΥΝ-εργασίας» για το
οδικό δίκτυο της ΠΚΜ περιλαμβάνει:

  1. Σχεδιασμός και ανάπτυξη υποδομών: Είναι σημαντικό να γίνει μια λεπτομερής
    ανάλυση των αναγκών της περιοχής σε ό,τι αφορά τις μεταφορές. Αυτό περιλαμβάνει
    την αναγνώριση περιοχών με συμφόρηση, την ανάλυση της ασφάλειας των οδικών
    δικτύων και την εκτίμηση των μελλοντικών αναγκών. Με βάση αυτήν την ανάλυση,
    μπορούν να σχεδιαστούν και να αναπτυχθούν νέες υποδομές μεταφορών, όπως
    αυτοκινητόδρομοι, εθνικοί και περιφερειακοί δρόμοι, ποδηλατοδρόμοι, καθώς και
    βελτιώσεις σε υφιστάμενα οδικά δίκτυα.
  2. Αναβάθμιση και επέκταση του οδικού δικτύου: Πρέπει να γίνουν επενδύσεις για τη
    βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης,

ανακατασκευής και επέκτασής του. Επίσης, μπορούν να γίνουν επενδύσεις σε νέες
οδικές υποδομές για τη σύνδεση απομακρυσμένων περιοχών και τη βελτίωση της
πρόσβασης σε αστικά κέντρα και οικονομικά κέντρα.

  1. Χρήση νέων τεχνολογιών: Ο εκσυγχρονισμός των οδικών δικτύων μπορεί να
    επιτευχθεί μέσω της εφαρμογής νέων τεχνολογιών. Παραδείγματα περιλαμβάνουν τη
    χρήση έξυπνων συστημάτων μεταφοράς, όπως το έξυπνο σήματα κυκλοφορίας, τα
    οποία βελτιώνουν τη ροή της κυκλοφορίας και μειώνουν τη συμφόρηση. Επίσης, οι
    τεχνολογίες της πληροφορικής και των επικοινωνιών μπορούν να χρησιμοποιηθούν
    για την ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας και την παροχή
    πληροφοριών στους οδηγούς για την αποτελεσματική πλοήγηση.
  2. Ενίσχυση της συνεργασίας των φορέων: Η ανάπτυξη των υποδομών μεταφορών
    απαιτεί τη συνεργασία και συντονισμό μεταξύ διαφόρων φορέων, όπως είναι οι
    τοπικές αρχές, οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί μεταφορών. Πρέπει να αναπτυχθούν
    μηχανισμοί για τη συντονισμένη δράση και την αποφυγή των επικαλυπτόμενων
    προσπαθειών.
Κοινοποίησε το