Στις 2 Ιουλίου 1937, η Αμέλια Έρχαρτ έκανε την τελευταία της ραδιοφωνική κλήση στον αέρα στις 8.43 π.μ., περίπου μία ώρα αφότου ειδοποίησε το σκάφος Itasca της ακτοφυλακής ότι της τελείωναν τα καύσιμα και δεν μπορούσε να δει τον προορισμό της, το νησί Χάουλαντ στον Κεντρικό Ειρηνικό Ωκεανό.
«Είμαστε στη γραμμή 157 337», είπε από το πιλοτήριο του αεροσκάφους Lockheed 10-E Electra. «Θα επαναλάβουμε αυτό το μήνυμα. Θα το επαναλάβουμε σε 6210 χιλιοκύκλους. Περιμένετε».Δεν επανέλαβε ποτέ το μήνυμα. Η μοίρα της Αμέλια Έρχαρτ είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της Αμερικής. Η καταδικασμένη προσπάθειά της το 1937 να γίνει η πρώτη γυναίκα που θα έκανε τον γύρο του κόσμου με αεροσκάφος προκάλεσε την πιο εκτεταμένη – και δαπανηρή – επιχείρηση διάσωσης στην ιστορία του αμερικανικού ναυτικού και της ακτοφυλακής.
Από τότε αμέτρητοι ερευνητές, δημοσιογράφοι και ιστορικοί έχουν προσπαθήσει να ανακαλύψουν τι πραγματικά συνέβη στην Έρχαρτ και στον πλοηγό Φρεντ Νούναν.
Όπως αναφέρει ο Independent, η πρόοδος στην τεχνολογία σάρωσης σε βαθιά θάλασσα – και μια επένδυση ύψους 11 εκατομμυρίων δολαρίων – μπορεί τελικά να δώσει κάποιες οριστικές απαντήσεις.
Η Deep Sea Vision, μια εταιρεία με έδρα το Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας, πιστεύει ότι μπορεί τελικά να έχει βρει το αεροπλάνο της Έρχαρτ, που βρίσκεται στον πυθμένα του Ειρηνικού Ωκεανού.