Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ

ΕΛΛΑΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Tου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Φιλοθέου.

ΠΗΓΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ “INTHESS ΕΚΘΕΣΗ ’24”

Ο κόσμος από τη φύση του έχει δύο χαρακτηριστικά: Την ωραιότητα και τη ρευστότητα.

Αγαθό δημιούργημα του Θεού γεμάτο ζωή συνεχώς κινείται και αλλάζει, άλλοτε προς το καλύτερο και άλλοτε, δυστυχώς, προς το χειρότερο.

Ακριβώς στο σημείο αυτό στέκεται η Εκκλησία του Χριστού ως οδοδείκτης και θεραπευτήριο του κόσμου, τον οποίο πρέπει να διακονήσει στις όποιες αδυναμίες του και να βοηθήσει στην πορεία του προς καθετί το αγαθό.

Με αυτή τη συνείδηση υπάρχει και δρα η Μητρόπολη της Θεσσαλονίκης, μιας πόλης, που για πάνω από είκοσι αιώνες ζει έντονα και παραγωγικά σε όλα τα επίπεδα.

Δεν είναι δυνατό μετά από είκοσι αιώνες Χριστιανισμού στη Θεσσαλονίκη να νοηθεί διάκριση και διάσταση μεταξύ του λαού του Χριστού και του λαού της Θεσσαλονίκης, χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι αποκλείονται όσοι δεν είναι Χριστιανοί.

Η Μητρόπολη της Θεσσαλονίκης ενεργεί προσλαμβάνοντας και όχι αποκλείοντας.

Ως γνωστό, η Θεσσαλονίκη είναι πολυπολιτισμική στη μακραίωνη πορεία της. Η Ελληνικότητα της αποδεικνύεται από τις κάθε είδους μαρτυρίες του αρχαίου κόσμου και διαφυλάσσεται μέσα στην Εκκλησία μετά τον εκχριστιανισμό των Θεσσαλονικέων.

Ενώπιον των υπολοίπων εθνικών και θρησκευτικών κοινοτήτων – αλλά όχι εναντίον τους – η Εθνική συνείδηση των Ελλήνων διαφυλάχτηκε αδιάσπαστα ενωμένη με τη θρησκευτική συνείδηση τους.

Στον σύγχρονο κόσμο, που σπεύδει ταχύτατα με μεταβολές, ενίοτε ακραίες, που απαιτούν προσεκτική μελέτη και φιλάνθρωπη προσέγγιση, η Μητρόπολη μας με πλήθος διακονιών, που συντονίζονται από τον Επίσκοπο, συντρέχει και αυτή από την πλευρά της τον ταλαιπωρούμενο από την ταχύτητα και τραχύτητα των αλλαγών Θεσσαλονικέα. Και αυτό γίνεται, αδρομερώς αναφερόμενος, σε δύο βασικούς τομείς: Στην πνευματική και στην υλική προσφορά.

Κάθε ενορία, με κέντρο τον εκασταχού ενοριακό ιερό ναό, είναι ένας λιμένας νηνεμίας, όπου οι ιερείς τελώντας τις ιερές ακολουθίες και δεχόμενοι τους προσερχομένους παρέχουν πατρική και αδελφική αγάπη και συμπαράσταση συμμεριζόμενοι τους πόνους και τις αναζητήσεις του κόσμου.
Σε κάθε βήμα μέσα στην πόλη μας βρίσκεται και ένας ναός, όπου ο καθένας είναι ευπρόσδεκτος να αποθέσει τα φορτία του συζητώντας με τους εφημερίους και μετέχοντας στη λατρεία.

Επίσης, η Μητρόπολη, όπως και κάθε ενορία, αναλαμβάνει, κατά το μέτρο του δυνατού, να καλύψει τις βιοτικές ανάγκες των αναγκεμένων συμπολιτών μας. Ισάριθμα των ενοριών Φιλόπτωχα Ταμεία, δεκάδες συσσίτια, Κοινωνικό Ιατρείο, Σχολή Γονέων, περίθαλψη ηλικιωμένων – όλα τίθενται στη διάθεση του κόσμου και στηριζόμενα στην προσφορά του κόσμου: Είναι συγκινητικό γεγονός, ότι γνωστοί και άγνωστοι δίνουν με εμπιστοσύνη στη Μητρόπολη, ώστε με τη σειρά της και αυτή να τα δώσει σε όσους στερούνται. Αυτό ακριβώς είναι, ό,τι αναφέρθηκε πιο πάνω: Ο λαός Του Χριστού είναι ο λαός της Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο, το θεμελιώδες και κορυφαίο έργο της Μητρόπολης είναι αυτό καθαυτό το αιώνιο έργο της Εκκλησίας, το κήρυγμα του Ευαγγελίου, η φανέρωση του Χριστού στον κόσμο και η προοπτική της «ἄλλης βιοτῆς, τῆς αἰωνίου», όπως ψάλλουμε σε ένα Πασχαλινό ύμνο.

Η Μητρόπολη της Θεσσαλονίκης, ως τοπική και ταυτόχρονα εικονίζοντας την καθολική Εκκλησία Του Χριστού στην οικουμένη, με σεβασμό και παρρησία διακηρύττει τον Χριστό ως Θεό και σωτήρα και χορηγό της αιώνιας ζωής, για την αγάπη του οποίου οι Χριστιανοί Θεσσαλονικείς, ο πιστός λαός, ο ιερός κλήρος και ο ταπεινός Επίσκοπος, σεμνά και θαρρετά αγωνιζόμαστε για να ζούμε το Ευαγγέλιο και με κανόνα αυτό το Ευαγγέλιο, εργαζόμαστε και ελπίζουμε μαρτυρώντας στον σύγχρονο προηγμένο αλλά και ἐν πολλοῖς κατάκοπο κόσμο, ότι υπάρχει ελπίδα άφθαρτη και ζωή αναφαίρετη και εδώ και για πάντα.

Κοινοποίησε το