Κ. Μάλαμα : Απαραίτητη η ενίσχυση της δευτεροβάθμιας ειδικής εκπαίδευσης.

ΕΛΛΑΔΑ

Κοινοβουλευτική αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε η Κυριακή Μάλαμα, σε σχέση με την ανάγκη στήριξης των δομών και των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας ειδικής εκπαίδευσης. Η αναφορά κατατέθηκε σε συνέχεια σχετικής επιστολής των αναπληρωτών φιλολόγων ειδικής αγωγής. Όπως επισημαίνεται στην αναφορά, οι ελλείψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και τμημάτων ένταξης από τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα κενά στις δομές διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών καθιστούν την εκπαιδευτική καθημερινότητα πάρα πολλών παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ιδιαίτερα δύσκολη, αφού ολοκληρώσουν την φοίτησή τους στο δημοτικό. 

Ταυτόχρονα, όπως υπογραμμίζουν οι αναπληρωτές φιλόλογοι της ειδικής αγωγής, απαιτούνται νέες προσλήψεις εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε, αφενός, να λειτουργήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα ένταξης κι αφετέρου, να στελεχωθούν με το κατάλληλο κι εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και τα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, ώστε τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που ολοκληρώνουν την φοίτηση στο δημοτικό σχολείο να μπορούν να συνεχίσουν κατάλληλα την εκπαίδευση τους. Στο πλαίσιο αυτό η Κυριακή Μάλαμα καλεί την Υπουργό Παιδείας να εξετάσει σε βάθος τα αιτήματα των αναπληρωτών φιλολόγων της ειδικής αγωγής και να στηρίξει με όλα τα μέσα τα παιδία με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μετά το δημοτικό. 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της αναφοράς : 

Για το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων 

ΑΝΑΦΟΡΑ 

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων 

Θέμα : Οι αναπληρωτές φιλόλογοι της Ειδικής Αγωγής ζητούν άμεση ενίσχυση της δευτεροβάθμια ειδικής εκπαίδευσης. 

Η βουλευτής Χαλκιδικής Κυριακή Μάλαμα καταθέτει ως αναφορά την ανοικτή επιστολή των Αναπληρωτών φιλολόγων Ειδικής Αγωγής, με την οποία επισημαίνονται μια σειρά από κρίσιμες ελλείψεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε ότι αφορά την ειδική αγωγή. Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, οι ελλείψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και τμημάτων ένταξης από τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα κενά στις δομές διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών καθιστούν την εκπαιδευτική καθημερινότητα πάρα πολλών παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ιδιαίτερα δύσκολη, μετά από την ολοκλήρωση της φοίτησης τους στο δημοτικό. Ταυτόχρονα, όπως υπογραμμίζουν οι αναπληρωτές φιλόλογοι της ειδικής αγωγής, απαιτούνται νέες προσλήψεις εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε, αφενός, να λειτουργήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα ένταξης κι αφετέρου, να στελεχωθούν με το κατάλληλο κι εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και τα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, ώστε τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που ολοκληρώνουν την φοίτηση στο δημοτικό σχολείο να μπορούν να συνεχίσουν κατάλληλα την εκπαίδευση τους. 

Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε για τις ενέργειες σας σχετικά με τα αναφερόμενα το συνημμένο, στην κατεύθυνση της άμεσης και σε βάθος εξέτασης των αιτημάτων των Αναπληρωτών Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής και της στήριξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Κοινοποίησε το