«Με τους πολίτες και όχι με τους πολιτικούς στην πορεία διαμαρτυρίας για τον δρόμο καρμανιόλα του Κιλκίς»

ΕΛΛΑΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Στην πορεία διαμαρτυρίας πολιτών για τον φονικό οδικό άξονα στο Κιλκίς, η οποία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 1/10/12, συμμετείχε ο ανεξάρτητος υποψήφιος Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Βασίλης Ρόκος.

«Η αγανάκτηση των πολιτών για τον φονικό δρόμο μεταξύ των κόμβων Ν. Μαλγάρων και Πολυκάστρου στο Κιλκίς έχει ξεχειλίσει. Δεκάδες συμπολίτες μας έχουν χάσει τη ζωή τους γιατί η απερχόμενη διοίκηση της ΠΚΜ αδιαφορεί και δεν επιτελεί εδώ και 13 χρόνια τα αυτονόητα.

Ο δρόμος που έχει κατασκευαστεί από το 1960, παραμένει ανολοκλήρωτος έως τις μέρες μας, πιο επιβαρυμένος λόγω αυξημένης κίνησης οχημάτων και ακόμη πιο επικίνδυνος, όπως δυστυχώς αποδεικνύουν τα δεκάδες τροχαία ατυχήματα ετησίως. Μιλάμε για έναν οδικό άξονα με μία μόνο λωρίδα ανόδου-καθόδου, χωρίς προστατευτικά στηθαία, χωρίς ποιότητα οδοστρώματος όπου καθημερινά διέρχονται χιλιάδες αυτοκίνητα, φορτηγά κτλ.

Σήμερα βρίσκομαι εδώ, για να διαμαρτυρηθώ ως πολίτης και όχι ως υποψήφιος Περιφερειάρχης. Προτίμησα να κρατήσω ένα πανό διαμαρτυρίας και να ενώσω την φωνή μου με τους πολίτες της Περιφέρειάς μας. Σεβόμενος την μνήμη των συμπολιτών μας που έχασαν τη ζωή τους σε αυτό τον δρόμο, δε δέχθηκα να με προσφωνήσουν ανάμεσα στους άλλους υποψήφιους Περιφερειάρχες που έδωσαν ένα ολιγόλεπτο και τυπικό παρόν για προεκλογικούς καθαρά λόγους.

Με έκπληξη μάλιστα παρακολουθήσαμε και τις επικοινωνιακές δηλώσεις του απερχόμενου περιφερειάρχη, ο οποίος αποποιούμενος για ακόμη μία φορά των ευθυνών του, έριξε τις ευθύνες για την κατάσταση του δρόμου στην κεντρική διοίκηση και στην ανάδοχο εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο, το οποίο δε χαρακτήρισε ως «προβληματικό» και υποσχέθηκε εκ νέου ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν μετά τις εκλογές, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2024!

Μετά από τόσα χρόνια, η απερχόμενη διοίκηση της Περιφέρειας δεν γνωρίζει ότι εκ των αρμοδιοτήτων της, είναι και οι υποδομές έργων σε οδικούς άξονες? Ας μας απαντήσουν τουλάχιστον στα εξής δύο ερωτήματα: Με ποια κριτήρια επιλέχθηκε από την Περιφέρεια η ανάδοχος εταιρεία που δεν έκανε τελικά σωστά την δουλειά της? Έχουν εισπραχθεί τα ρήτρα, αφού το έργο είναι προβληματικό, ώστε να επιστραφούν τα χρήματα των πολιτών στο δημόσιο ταμείο?

Ως υποψήφιος Περιφερειάρχης ζητώ από τον απερχόμενο περιφερειάρχη να ανακαλέσει και να  ζητήσει μία ειλικρινή «συγγνώμη» από τους κατοίκους της περιοχής και από τις οικογένειες των θυμάτων των τροχαίων», ανέφερε ο επικεφαλής της ομάδας «ΣΥΝ-εργασίας» κ. Βασίλης Ρόκος.

Προτάσεις ανάπτυξης της «ΣΥΝ-εργασίας» για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τους οδικούς άξονες της Περιφέρειας

Η ανάπτυξη των υποδομών μεταφορών και ο εκσυγχρονισμός των οδικών δικτύων στην περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί να επιτευχθεί μέσω μιας συνδυαστικής προσέγγισης που περιλαμβάνει τις εξής προτάσεις:

1. Σχεδιασμός και ανάπτυξη υποδομών: Είναι σημαντικό να γίνει μια λεπτομερής ανάλυση των αναγκών της περιοχής σε ό,τι αφορά τις μεταφορές. Αυτό περιλαμβάνει την αναγνώριση περιοχών με συμφόρηση, την ανάλυση της ασφάλειας των οδικών δικτύων και την εκτίμηση των μελλοντικών αναγκών. Με βάση αυτήν την ανάλυση, μπορούν να σχεδιαστούν και να αναπτυχθούν νέες υποδομές μεταφορών, όπως αυτοκινητόδρομοι, εθνικοί και περιφερειακοί δρόμοι, ποδηλατοδρόμοι, καθώς και βελτιώσεις σε υφιστάμενα οδικά δίκτυα.

2. Αναβάθμιση και επέκταση του οδικού δικτύου: Πρέπει να γίνουν επενδύσεις για τη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης, ανακατασκευής και επέκτασής του. Επίσης, μπορούν να γίνουν επενδύσεις σε νέες οδικές υποδομές για τη σύνδεση απομακρυσμένων περιοχών και τη βελτίωση της πρόσβασης σε αστικά κέντρα και οικονομικά κέντρα.

3. Προώθηση των δημόσιων συγκοινωνιών: Πρέπει να υποστηριχθεί η ανάπτυξη και βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών στην περιοχή. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών με τη δημιουργία προαστιακού ο οποίος θα μπορούσε να διασυνδέσει στη Χαλκιδική με το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης αλλά και με άλλες περιοχές της κεντρικής Μακεδονίας με στόχο να αναπτυχθούν τουριστικά αλλά και σε επίπεδο μεταφοράς πολιτών ώστε να μπορέσει να επιτευχθεί αποκέντρωση και ανάπτυξη της περιφέρειας και των απομακρυσμένων περιοχών.

Ταυτόχρονα να προωθηθεί η επέκταση με δίκτυο τραμ στην Θεσσαλονίκη υπό την αιγίδα της περιφέρειας, την βελτίωση των λεωφορειακών συγκοινωνιών και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών όπως τα έξυπνα συστήματα μεταφορών.

4. Αερολιμένας και λιμάνια: Η ανάπτυξη του αερολιμένα και των λιμένων στην περιοχή μπορεί να διευκολύνει τη σύνδεση με άλλες περιοχές της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενισχύοντας τον τουρισμό και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Πρέπει να γίνουν επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών και την επέκταση των υπηρεσιών σε αυτούς τους τομείς. Υπάρχει ολόκληρο κεφάλαιο συγκεκριμένα για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης το οποίο μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω ( εδώ βάζουμε το λινκ από τις προτάσεις για το λιμάνι)

5. Προώθηση της αειφόρου κινητικότητας: Πρέπει να ενθαρρυνθεί η χρήση πιο βιώσιμων μορφών μεταφοράς, όπως ο ποδηλατισμός και η πεζοπορία. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την κατασκευή ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων, την παροχή προσβάσιμων μέσων μεταφοράς για πεζούς και ποδηλάτες, καθώς και την ευαισθητοποίηση του κοινού για τα οφέλη της αειφόρου κινητικότητας.

6. Χρήση τεχνολογίας και διαχείρισης κυκλοφορίας: Η χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας και τη μείωση των συμφορήσεων. Παραδείγματα περιλαμβάνουν τη χρήση έξυπνων συστημάτων σηματοδότησης, την εφαρμογή πληροφοριακών συστημάτων για την κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και την ανάπτυξη εφαρμογών για την παροχή πληροφοριών στους οδηγούς σχετικά με την κυκλοφοριακή κατάσταση.

7. Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών μεταφορών: Ο εκσυγχρονισμός του συστήματος μεταφορών μπορεί να επιτευχθεί με την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και οι αυτόνομες μεταφορές και πάνω σε αυτό η περιφέρεια πρέπει να ενισχύσει με σταθμούς φόρτισης είτε μέσω του ιδιωτικού είτε μέσω του δημόσιου φορέα ώστε να δοθεί κίνητρο για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Ταυτόχρονα θα πρέπει να δοθούν κίνητρα έτσι ώστε τα οχήματα της περιφέρειας και των δήμων να αντικατασταθούν από ηλεκτρικά οχήματα.

8. Αναφορικά με τα Ταξί, θα πρέπει να δημιουργηθούν σταθμοί φόρτισης με επιδοτούμενο ρεύμα από την περιφέρεια για τους κατόχους ταξί ώστε να δοθεί ένα κίνητρο στους χιλιάδες επαγγελματίες οι οποίοι οδηγούν και κατέχουν ταξί να μεταβούν σε απόσυρση το ΙΧ τα οποία είναι πετρελαιοκίνητα είτε βενζινοκίνητα και αντικατάσταση αυτών με ηλεκτρικά οχήματα προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο το περιβάλλον και ενισχύοντας οικονομικά τους οδηγούς ταξί.

9. Θα πρέπει να γίνει ολοκλήρωση των περιφερειακών οδών οι οποίες εκκρεμούν επί σειρά ετών όπως και σε αστική συγκοινωνία λογική έρευνα αυτόν με τη δημιουργία λεωφόρων έκτακτης ανάγκης όπου δεν έχει προβλεφθεί σε οδούς όπως η Περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης.

10. Ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού το Κιλκίς ανασύσταση των οδών οι οποίες συνενώνουν την κεντρική Μακεδονία με τη δημιουργία πλήρως οργανωμένων οδών με λωρίδες εκτάκτου ανάγκης και φωτισμό με τεχνολογίας λάμπες LED από κάθε κολώνα φωταγώγησης θα έχει πλήρη αυτονομία με φωτοβολταϊκό πάνελ και μπαταρία εξοικονομώντας από τις τσέπες των πολιτών υπέρογκα ποσά τα οποία καλούνται να πληρώσουν με φόρους.

Κοινοποίησε το