Νεκρά κουτάβια και γατάκια σε κιβώτια αποκαλύπτουν τη σκοτεινή πλευρά του εμπορίου της Κίνας – Όλα για το χρήμα!

ΑΠΊΣΤΕΥΤΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΟΣΜΟΣ

Καθώς ένας φακός κυλά πάνω από πύργους κουτιών στο πίσω μέρος ενός φορτηγού μεταφοράς, οι άνθρωποι που τους κρατούν μπορούν να ρίξουν μια ματιά σε τούφες από γούνα που φαίνονται μέσα από μικροσκοπικές οπές αέρα. Αυτά είναι τα πιο τυχερά ζώα – άλλα κουτιά εμφανίζονται εντελώς κολλημένα.


Η ομάδα για τα δικαιώματα των ζώων Love Home μαγνητοσκόπησε αυτήν την επιδρομή στις 3 Μαΐου στην πόλη Τσενγκντού της κεντρικής Κίνας, κατά την οποία αποκάλυψε 156 κουτιά κουτάβια και γατάκια μηνών, μερικά από τα οποία ήταν νεκρά.

Οι εικόνες προκάλεσαν σκάνδαλο και οι Κινέζοι χρήστες των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, τρομοκρατήθηκαν βλέποντας πως τα ζώα έγιναν θύματα μιας τρέλας που σαρώνει την Κίνα και ονομάζεται «κουτιά μυστηρίου».

Λειτουργεί κάπως έτσι: Οι καταναλωτές αγοράζουν ένα μικρό κουτί με ένα άγνωστο δώρο μέσα – συνήθως, ένα συλλεκτικό αντικείμενο.

Ο Ντινγκ Γινγκ, αναπληρωτής καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Renmin της Κίνας του Πεκίνου, δήλωσε στην κρατική εφημερίδα People’s Daily ότι τα κουτιά ήταν «εθιστικά», ειδικά όταν τα βραβεία ήταν μέρος μιας συλλεκτικής σειράς. “Οι καταναλωτές έχουν εγγενή ανάγκη για κλείσιμο, επομένως τείνουν να [θέλουν] να κατέχουν ολόκληρη τη σειρά μόλις αποκτήσουν το πρώτο”, είπε.


Αυτό έχει μετατρέψει τα κουτιά σε μεγάλες επιχειρήσεις. Τον Δεκέμβριο, ο κατασκευαστής μυστηρίου Pop Mart, του οποίου τα κουτιά περιέχουν χαριτωμένα, πλαστικά αντικείμενα, συγκέντρωσε 676 εκατομμύρια δολάρια στην αρχική δημόσια προσφορά του. Εκείνο το μήνα, η κρατική εφημερίδα China Daily δήλωσε ότι η βιομηχανία μυστηριώδους κουτιού θα μπορούσε να αξίζει 30 δισεκατομμύρια γιουάν (4,7 δισεκατομμύρια δολάρια) έως το 2024, επικαλούμενη μια έκθεση της βιομηχανίας.


Αλλά υπάρχει μια πιο σκοτεινή πλευρά της τάσης.

«Όλα μπορούν να τοποθετηθούν μέσα σε ένα κουτί μυστηρίου»


Καθώς η τάση του μυστηριώδους κουτιού εξερράγη τα τελευταία χρόνια, άρχισε να περιλαμβάνει ακριβά αγαθά, όπως έξυπνα τηλέφωνα, ρολόγια και γυαλιά ηλίου. Μεγάλες διεθνείς μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Starbucks, Sephora και Converse, έχουν δημιουργήσει τα δικά τους μυστήρια κουτιά για τους Κινέζους καταναλωτές.

Οι επιρροές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημοσιεύουν περίτεχνα βίντεο που δείχνουν στους ανθρώπους να ανοίγουν τα «τυφλά κουτιά» τους και να συγκρίνουν αυτό που βρήκαν.

Στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχει μια νέα φράση: «Όλα μπορούν να τοποθετηθούν μέσα σε ένα κουτί μυστηρίου».

Ωστόσο, σε ορισμένους ιστότοπους, αυτή η φράση έχει προχωρήσει πολύ. Για παράδειγμα, στο Pinduoduo, μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών στην Κίνα, ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει ένα “φρέσκο, μικρό χαριτωμένο” κουτί μυστηρίου, το οποίο θα περιέχει ένα “τυχαίο” σκυλί για 599 γιουάν (92 $). Η εικόνα που επισυνάπτεται στη διαφήμιση είναι ένα ευτυχισμένο, υγιές μακρυμάλλη chihuahua.

Τα μυστήρια κουτιά για κατοικίδια έχουν επίσης εμφανιστεί σε άλλες μεγάλες διαδικτυακές αγορές, όπως το Taobao της Alibaba.

Το Κέντρο Ζώων Love Home εισέβαλε στο φορτηγό στο Τσενγκντού, το οποίο διαχειρίζεται η ZTO Express με έδρα την Κίνα.

Βρήκαν μέσα στα κουτιά κουτάβια και γατάκια μικτής φυλής σφηνωμένα στα μικρά πλαστικά καφάσια.


Η ομάδα είπε στο Weibo ότι πολλά ήταν νεκρά ή πέθαναν από ασφυξία και πείνα.

Δεν είναι σαφές σε ποια πλατφόρμα πωλήθηκαν, αλλά η Love Home είπε στα κρατικά μέσα ενημέρωσης ότι παρακολουθούσαν τον κοντινό σταθμό ZTO για το πότε θα έφταναν τα ζώα.

Όταν εισέβαλαν στο φορτηγό, ήταν σαφές από τις ετικέτες των κιβωτίων ότι τα ζώα προορίζονταν για μυστηριώδη αγορά, σύμφωνα με την οργάνωση.


“Οι προμηθευτές συνήθως σταματούν να παρέχουν φαγητό και νερό μια ημέρα πριν από την αναχώρηση για να περιορίσουν τις εκκρίσεις των ζώων”, δήλωσε ο Τσεν του Love Home στα κοινωνικά μέσα. Σε ένα κουτί, πλάτους μόλις 30 εκατοστών (12 ίντσες), τρία κουτάβια σφηνώθηκαν δίπλα-δίπλα, ακίνητα.

Αυτή είναι η σκοτεινή μεριά του εμπορίου της Κίνας.

Κοινοποίησε το