Πύλος: Άκαρπες έρευνες, συλλήψεις, εκατοντάδες νεκροί και… Το φίδι από τη τρύπα!

ΑΠΊΣΤΕΥΤΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Του Δημήτρη Βαλάντη Καραμπουρούνη

Μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί 79 σοροί από τη θάλασσα, αριθμός που δεν έχει αλλάξει από το απόγευμα της Τετάρτης.

Σύμφωνα με αναφορές, στα αμπάρια του αλιευτικού σκάφους «Αντριάνα» βρίσκονταν γυναίκες και παιδιά, ενώ μετανάστες που γλίτωσαν από την τραγωδία, μεταφέρουν πως πάνω στο πλοίο επέβαιναν 500-700 άτομα, ωστόσο ο ακριβής αριθμός δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.

Προορισμός του αλιευτικού ήταν η Ιταλία, ενώ μέχρι στιγμής έχουν γίνει εννέα συλλήψεις Αιγυπτίων, που φέρονται να ήταν οι διακινητές.

Στο μεταξύ, κρίσιμα είναι τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα, τόσο για τον αριθμό των επιβαινόντων στο αλιευτικό, που ναυάγησε ανοιχτά της Πύλου, όσο και για τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες ναυάγησε, παρά το γεγονός ότι όταν ναυάγησε γύρω του υπήρχαν πολλά σκάφη και ιπτάμενα μέσα.

Κανένα από αυτά δεν κατέγραψε τη στιγμή της “τούμπας” του ψαροκάϊκου;

Πληροφορίες, που δημοσιεύουν και ιταλικά ΜΜΕ, είναι ότι υπήρξε μεγάλη αναταραχή πάνω στο πλοίο, μεταξύ μεταναστών και δουλεμπόρων, που μπορεί να δικαιολογεί την ανατροπή του, ενώ ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος υποστηρίζει πως δεν μπορούσε να γίνει επιχείρηση νωρίτερα στα διεθνή ύδατα, δίχως την έγκριση του κυβερνήτη.

Από πότε χρειάζεται η έγκριση για διάσωση ενός “κυβερνήτη” δουλέμπορου, παράνομου υπερφορτωμένου με παράνομους μετανάστες πλοίου, από τη στιγμή που κινδυνεύουν ζωές από την υπερφόρτωση;

Το ναυάγιο είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανασυρθεί, καθώς στο σημείο όπου βυθίστηκε, το βαθύτερο της Μεσογείου (Calypso Deep), μπορούν να φτάσουν μόνο υποβρύχια ειδικά ρομποτικά οχήματα, που η Ελλάδα δεν διαθέτει.

Δισεκατομμύρια ευρώ και δολλάρια για όπλα έχουν δοθεί τα τελευταία χρόνια αλλά οχι για μέσα διάσωσης;

Μια τέτοια επιχείρηση ανάσυρσης θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόνο με τη συνδρομή χωρών που διαθέτουν ανάλογα ρομποτικά μηχανήματα, ωστόσο το κόστος είναι δυσβάσταχτο, σημειώνουν επαγγελματίες του είδους.

«Μιλάμε για ένα κόστος άνω των 100 εκατ. ευρώ -και περισσότερο- τη στιγμή που σχεδόν καμία χώρα στην Ευρώπη δεν διαθέτει τέτοια μηχανήματα. Επομένως, εάν προκύψει ένα τέτοιο σενάριο ποιος θα αναλάβει το κόστος; Ποιες χώρες θα συνδράμουν; Σε περίπτωση που όντως συνέβαινε κάτι τέτοιο, η επιχείρηση θα είχε διάρκεια τουλάχιστον για 15 ημέρες. Θα έπρεπε επομένως να ζητήσουμε βοήθεια πιθανότατα από Αμερική, έχοντας κατά νου τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, καθώς θα έπρεπε να συρθούν καλώδια σε βάθος τουλάχιστον 5.000 μέτρων. Επίσης, όσο περνούν οι ώρες οι ελπίδες για επιζώντες εξανεμίζονται», αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές που έχουν γνώση επί του θέματος.

Δηλαδή, δε φτάνει που αφέθηκαν μπροστά στα μάτια τους να πνιγούν σα τα ποντίκια αυτοί οι σύγχρονοι είλωτες, δε φτάνει που τους στέρησαν τη ζωή οποίοι και αν ευθύνονται για αυτό, θα αφήσουμε και τα κορμιά τους να τα φάνε τα ψάρια!

Αυτή είναι η σύγχρονη Ευρώπη που πίστευαν αυτοί οι άτυχοι άνθρωποι ότι θα ζήσουν;

Πάντως η όλη υπόθεση μου θυμίζει την λεωφορειοπειρατεία η οποία έλαβε χώρα στις 29 Μαΐου του 1999, όταν ένας Αλβανός υπήκοος που ζούσε και εργαζόταν στην Ελλάδα όπως και εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι, ο 25χρονος Φλαμούρ Πίσλι, οπλισμένος με μια χειροβομβίδα κατέλαβε λεωφορείο του ΚΤΕΛ με εννέα επιβάτες στο Κάτω Σχολάρι Θεσσαλονίκης, διαμαρτυρόμενος για αδικίες που είχε υποστεί από τον εργοδότη του, αλλά και για ψευδείς κατηγορίες σε βάρος του (σύμφωνα με τον ισχυρισμό του) για παράνομη κατοχή όπλων, ενώ ήδη είχε στα χέρια του μια χειροβομβίδα!

Οι Ελληνικές Αστυνομικές Αρχές, μετά την υπεργκάφα και το δολοφονικό φιάσκο της ομηρείας στη οδό Νιόβης στην Αθήνα που είχε προηγηθεί, όταν ο Ρουμάνος κακοποιός Σορίν Ματέι είχε προκαλέσει το θάνατο της Αμαλίας Γκινάκη, όταν ο κακοποιός έβαλε απασφαλισμένη χειροβομβίδα μέσα στο παντελόνι της άτυχης γυναίκας και την έσπρωξε προς τους αστυνομικούς οι οποίοι φυσικά δε έπαθαν τίποτα αφού βρίσκονται μισή σκάλα ορόφου μακριά, ενώ η χειροβομβίδα έσκασε πριν καν η άτυχη Αμαλία βγεί από το σπίτι, κατέβαλαν τα λύτρα των 50.000.000 δραχμών που ζητούσε και παρέδωσαν τρία αυτόματα τουφέκια στον απαγωγέα, τα οποία όμως αυτός δεν δέχτηκε με το αιτιολογικό πως δεν ήταν της μάρκας που επιθυμούσε!

Έπειτα, για να μην επωμιστεί η Ελλάδα άλλο ένα φιάσκο αφού ουσιαστικά η ηγεσία της ΕΛΑΣ ήταν ανίκανη για να χειριστεί υποθέσεις πρωτόγνωρες για την εποχή και η αστυνομία από υποδομή, οργάνωση και εκπαίδευση ήταν ακόμη στο πρώιμο στάδιο μεταξύ χωροφυλακής και Ενοματαρχών, έντεχνα συνόδεψαν το λεωφορείο μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία και άφησαν τους Αλβανούς να βγάλουν το φίδι από την τρύπα!

Έτσι και εδώ στην περίπτωση του ναυαγίου, είχαμε ένα πλοίο που απορίας άξιο ήταν πως επέπλεε με τόσο βάρος, βάρος που προερχόταν από ανθρώπινες ζωές κι εμείς το παρακολουθούσαμε γιατί ο ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΟΣ δεν ήθελε τη βοήθεια μας!

Ας έβγαζαν οι Ιταλοί το φίδι από την τρύπα…

Κοινοποίησε το